Zadavatel reklamy osoba, společnost či jiná organizace nebo instituce, která investuje prostředky do komunikační podpory svých produktů, služeb či svého jména za účelem dosažení stanovených marketingových cílů. Přečíst celé ⇾
Zadání kreativity základní dokument shrnující požadavky klienta na způsob kreativního zpracování reklamní prezentace. Přečíst celé ⇾
Reklamní spot forma reklamního sdělení, nejčastější způsob prezentace reklamního sdělení v audiovizuálních médiích. Využívá všech výrazových prostředků daného média: zvuk, obraz, hlas, titulej a jiné. Přečíst celé ⇾
Reklamní manažer pracovní pozice, výkonný pracovník zadavatele zodpovědný za přípravu a zajištění reklamních aktivit včetně správy reklamního rozpočtu a udržování vztahů zadavatele s reklamní agenturou. Přečíst celé ⇾
Reklamní blok časový úsek ve vysílání určený pro odvysílání reklamních sdělení. Podle zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání musí být výrazně oddělen od ostatního programu. Zákon dále upravuje i celkové množství odvysílaných sekund reklamy (denní a hodinové limity) Přečíst celé ⇾
Reklama proces komerční komunikace, prováděný za úhradu jakýmkoliv podnikatelským subjektem nebo jiným subjektem jednajícím v jeho zájmu, jehož účelem je poskytnout spotřebiteli informace o zboží a službách i činnostech a projektech charitativní povahy. Přečíst celé ⇾
Přímá barva samostatně tisknutelná barva, která nevzniká soutiskem jiných. V plnobarevných časopisech se používají spíše výjimečně, nejčastěji pro výrazně barvené nadpisy a headliny. V novinách je jejich použití naopak běžné a často spoluvytvářejí jejich graficky nezaměnitelnou podobu. Přečíst celé ⇾
Osvit technický pojem, elektrofotochemický proces, kterým se vytvářejí z počítačových dat litografie pro tisk. Jedná se o poslední fázi předtiskové přípravy. Přečíst celé ⇾
Ořez závěrečná část knihařského zpracování, kdy se časopis ořízne na výsledný čistý formát. Přečíst celé ⇾
Multimediální kampaň reklamní kampaň probíhající ve více typech médií. Umožňuje široký zásah i oslovení různých cílových skupin. Přečíst celé ⇾
Moaré tisková chyba vznikající nedodržením správného natočení rastrů nebo použitím nevhodných podkladů (např. fotografie skenované z časopisů). Přečíst celé ⇾
Metro frames médium venkovní reklamy o rozměrech 50 x 50 cm lokalizované v pražském metru. Přečíst celé ⇾
Megaboard obecné označení pro největší médium venkovní reklamy. Rozměry se různí (25 -75 m²). Lokalizace na průčelích domů, lešeních atp. Přečíst celé ⇾
Media plán plán rozložení reklamních investic na jednotlivá média. Při komercializaci reklamního času v televizi a rádiu se jedná o tabulku, udávající rozložení určitého množství reklamních spotů do jednotlivých dnů, časových pásem a bloků s uvedením varianty nasazeného spotu. Přečíst celé ⇾
Litografie nejběžnější finální podklady pro ofsetový tisk. Mají podobu průhledné fólie s černým tiskem doplněným tiskovými značkami. Při plnobarevném tisku se pro jednu stránku zhotovují čtyři litografie, tedy pro každou výtažkovou barvu jedna. Přečíst celé ⇾
Kreativní ředitel pracovní pozice v reklamní agentuře, kde pracovník dohlíží na kreativní koncepci reklamní propagace klientů. Řídí práci kreativního týmu agentury. Přečíst celé ⇾
Korporativní reklama reklama podporující ?podnik? či jeho značku, ne jeho konkrétní výrobky či služby. Má za úkol posílit image firmy, její známost a prestiž. Přečíst celé ⇾
Korektura kontrola textu a obsahu inzerátu. Pečlivě provedená korektura, jak ze strany grafického studia či reklamní agentury, která inzerát připravuje (tzv. vnitřní korektura), tak ze strany zákazníka, výrazně omezuje výskyt ?tiskařských šotků?. Přečíst celé ⇾
Kodex reklamy upravuje chování subjektů při reklamě v tisku, na plakátovacích plochách, zásilkové službě, audiovizuální produkci, kinoreklamě a reklamě v rozhlasovém a televizním vysílání. Kontrolu jeho dodržování vykonává přímo veřejnost, a to prostřednictvím stížností, podávaných RPR. Stížnosti mohou zdarma podávat jakékoliv fyzické či právnické osoby, státní čí jiné orgány. Přečíst celé ⇾
JPEG mezinárodní standard komprese obrazových dat. Je široce používán v prostředí internetu pro uložení obrázků (fotografií). Soubory takto uložené mají příponu JPG nebo JPEG. Přečíst celé ⇾
In store označení pro outdoor a indole reklamu v hypermarketech nebo supermarketech. Přečíst celé ⇾
Full service agentura reklamní agentura poskytující komplexní služby. Pro zadavatele reklamy je schopna zabezpečit reklamní kampaň na klíč, tzn. od zpracování reklamní strategie, přes navržení kreativního řešení a produkci reklamních sdělení, až po naplánování a nákup všech médií. Přečíst celé ⇾
Firemní image jednotná image, kterou si firma cílevědomě buduje. Úzce souvisí s komunikací firmy uvnitř i navenek. Cílem je snadná identifikovatelnost firmy, vymezení vůči ostatním subjektům na trhu. Přečíst celé ⇾
DTP oddělení ve firmě, kde pracují s technologiemi DTP; označení pro technologie, které ve svém souhrnu umožňují návrh a přípravu dokumentů pro polygrafický průmysl pomocí počítačů. Přečíst celé ⇾
Distribuční plán v oblasti tisku plán roznosu novin a časopisů; v oblasti venkovní reklamy označuje přesný plán distribuce plakátů k jednotlivým dodavatelům. Přečíst celé ⇾
Direct Mail nástroj přímého marketingu. Jedná se o potencionálního zákazníka prostřednictvím přímé zásilky. V ČR se nejčastěji využívá anonymního doručování nabídek do schránek. Další z možností je přímé adresování poštou nebo elektronickou poštou. Tento nástroj není vhodný pro masový zásah, ale pro menší dobře definovatelné cílové skupiny zákazníků. Přečíst celé ⇾
Copywriter pracovní pozice, kdy má člověk v reklamní agentuře na starost textovou část reklamy. Zodpovídá za obsahovou, stylistickou a emotivní stránku textu reklamy. Přečíst celé ⇾
CMYK výtažková barva, azurová (Cyan ? C), purpurová (Magenta ? M), žlutá (Yellow ? Y) a černá (Black ? K). Tyto barvy se označují zkratkou CMYK, při tisku mají schopnost vytvořit vzájemnou kombinací plnobarevný obraz. Přečíst celé ⇾
City Light Vitrin (CLV) médium venkovní reklamy, kvalitně osvětlené a ošetřované. Rozměry 118,5 x 175 cm, lokalizované ve městech na zastávkách autobusů, v Praze v metru. Přečíst celé ⇾
Brief základní dokument shrnující požadavky klienta na způsob kreativního zpracování reklamní prezentace. Přečíst celé ⇾
Boomerang Poster Network obecné označení pro médium venkovní reklamy, rozměr 116 x 171 cm. Lokalizované v klubech, kinech a fitness centrech. Přečíst celé ⇾
Billboard obecné označení pro velkoplošný plakátovací panel. Médium, které patří mezi média venkovní reklamy. Je umisťován na domech, podél silnic, na zemědělských plochách tak, aby jej člověk v jednom směru pohybu mohl prohlédnout. Formát je definovaná v několika různých systémech. Přečíst celé ⇾
Bigboard médium venkovní reklamy o rozměrech 9,6 x 3,6 m, Bigboard Avenir 8 x 3 m. Lokalizován v Praze, větších městech a na dálnicích. Přečíst celé ⇾
Banner označuje se často jako reklamní proužek. Jedná se o zpravidla obdélníkový obrázek či animaci, případně interaktivní grafiku zobrazenou nejčastěji poblíž okraje obrazovky. Bannery tvoří stále jednu z nejčastějších forem reklamy na Internetu. Přečíst celé ⇾
Autorská práva zákonná práva autora na ochranu svého autorství, právo s dílem nakládat a právo na odměnu za tvůrčí práci. Předmětem autorských práv jsou díla literární, vědecká a umělecká, která jsou výsledkem tvůrčí činnosti autora. Upravuje je Autorský zákon (zákon č. 35/1965 Sb., o dílech literárních, vědeckých a uměleckých). Přečíst celé ⇾
Art director pracovní pozice v grafickém studiu či reklamní agentuře. Člověk bezprostředně zodpovědný za kreativní zpracování a výtvarnou podobu reklamní kampaně. Přečíst celé ⇾
Vazba můžeme rozdělit na měkké vazby, které jsou opatřeny měkkou obálkou papírovou, kartonovou, plátěnou, laminovanou apod., a pevné kdy knižní blok je zavěšen do desek z tuhé lepenky nebo plastu Přečíst celé ⇾
Tampónový tisk vhodný pro označení malých reklamních a dárkových předmětů se zachováním dostatečné čitelnosti i těch nejdrobnějších textů a prvků. Výhodou je možnost tisku na prostorové předměty, pravidelně nerovné plochy například tužky, zapalovače, popelníky, kalkulačky, diáře, otvíráky, přívěsky, ale také na luxusní dárkové soupravy. Přečíst celé ⇾
Výšivka je vhodná na všechny druhy triček, polokošil, mikin, svetrů, sportovních dresů, montérek, čepic, individuálních přířezových textilií apod. Výše vyjmenovaný sortiment vám můžeme dodat dle vašich požadavků na střih, barvu a kvalitu. Přečíst celé ⇾
Flocktransfér má shodné rysy jako klasický transfer a postupuje se podle shodné metody. Hlavní rozdíl spočívá ve výsledném efektu, tzv. "semiš" má zcela individuální charakter (výška chlupu až 1 mm). Velkou výhodou je možnost přežehlování. Přečíst celé ⇾
Thermotransfér spočívá v tisku speciálních barev na silikonizovaný papír a následnou tepelnou aplikaci na zvolený materiál. Při požadavku na zvýšenou odolnost transferu vůči mechanickému zatížení, se dotiskuje speciální lepidlo v podobě prášku. Přečíst celé ⇾
Sítotisk Při této technologii je barva přímo protlačována sítem na textilie a následně je tepelně fixována. Tím dosahujeme maximální odolnosti při praní a chemickém čištění. Přečíst celé ⇾
Slepotisk Vytlačení grafického motivu přes raznici do papíru, výsledkem je pak plastický motiv. Přečíst celé ⇾
Laminace slouží jako ochrana vašich tiskovin. Tato technologie spočívá v nanesení laminačních fólií na adjustovaný podklad. Pevně se spojí s podkladem a vytvoří mechanicky odolnou vrstvu s UV filtrem a to vše řádově v tloušťce mikronů a bez žádného optického zkreslení podkladu. Přečíst celé ⇾
Velkoplošný tisk Technologie umožnující tisk rozměrných předloh na různé materiály. Přečíst celé ⇾
Digitální tisk Vývoj digitálního tisku (nové druhy materiálu, kvalitnější tisk, speciální inkousty) Vám dnes umožňují zvolit skutečně netradiční a alternativní formy prezentace. A to jak v interiérech Vaší firmy, tak v exteriérech. Své zákazníky tak můžete neotřelým grafickým ztvárněním příjemně překvapit i ohromit. Přečíst celé ⇾
Ofset - ofsetový tisk Archový ofsetový tisk se nejčastěji používá při tisku běžných zakázek (zejména u nákladů v řádech tisíců a desetitisíců). Papír je podáván ze stohu nařezaných archů. Přečíst celé ⇾
Orientační systémy Ucelený systém značek, které slouží k orientaci účastníků silničního provozu. Přečíst celé ⇾
Firemní komunikace Komplex všech forem chování, jimiž firma o sobě něco sděluje a komunikuje tak s okolním prostředím (do něho se v praxi zahrnuje také prostředí vnitřní – tj. zaměstnanci, akcionáři, orgány společnosti apod.). Přečíst celé ⇾
Firemní grafický styl Jednotný způsob vizuální prezentace společnosti, uplatňovaný ve všech formách vnější i vnitřní komunikace; firemní grafický styl je součástí širšího systému firemního stylu, do nějž spadá např. jazykový styl apod.; Přečíst celé ⇾
Community relations Vztahy mezi firmou a jejím okolím; specifická disciplina public relations zaměřená na prezentování společenské odpovědnosti firmy za kvalitu a rozvoj prostředí, v němž podniká – v širším i užším měřítku; v praxi zahrnuje firemní filantropii a další programy corporate reponsibility, spolupráci s místními úřady, podporu lokálních společenských aktivit v místě, kde podniká apod. Přečíst celé ⇾
Claim Slogan, jenž bývá připojen k logu či logotypu firmy především v marketingové komunikaci; společně s logem firmy či produktu pak tvoří jeden ze základních, povinných prvků (mandatorií), jež musejí být obsaženy ve veškeré komerční komunikaci (reklamě, directmarketingu, promotion, POS materiálech apod.). Přečíst celé ⇾
Account manager Funkce v reklamní či PR agentuře; pracovník oddělení client service, jenž je přímo odpovědný za řízení zakázky pro konkrétního klienta; řídí práci na zakázce, je klíčovou kontaktní osobu pro klienta; podléhá client service managerovi a k dispozici může mít další zaměstnance v pozici account executive. Přečíst celé ⇾